Raspunsuri la intrebarile tale despre antigel

Lichidul antigel este un lichid folosit pentru a proteja motorul impotriva inghetului, supraincalzirii si coroziunii. Un antigel este compus dintr-o serie de aditivi speciali si de substante pe baza de glicol.

Ce este antigel?

Antigelul este un lichid inteligent care joaca un rol important in mentinerea sanatatii motorului masinii. Opreste inghetarea apei in conditii de vreme rece. Pe langa scaderea punctului de inghet, creste si punctul de fierbere al lichidului de racire al motorului. Impreuna cu un sistem sub presiune, acest lucru ajuta la reducerea riscului de supraincalzire.

Care este diferenta dintre lichidul de racire si antigel?

Antigelul este un produs concentrat, in mod normal pe baza de glicol si care contine inhibitori. Unele tipuri trebuie diluate cu apa la o concentratie adecvata inainte de a le utiliza. Lichidul diluat se numeste de obicei lichid de racire.

De ce am nevoie de antigel?

Daca nu utilizati antigel, ati putea suferi daune grave radiatorului masinii si a altor componente, daca apa ingheata sau se supraincalzeste. Apa se extinde pe masura ce ingheata, putand rupe carcasele motorului.

Acest lichid vital va ajuta si motorul in alte moduri. Previne acumularea de reziduuri si protejeaza impotriva coroziunii, contribuind la mentinerea sanatatii masinii.

Ce tip de lichid de racire ar trebui sa foloseasca masina mea?

Tipul corect de lichid de racire pentru masina dvs. ar trebui sa fie indicat clar in manualul vehiculului, impreuna cu sfaturi privind concentratiile recomandate.

Fara un manual la care sa faceti referire, ar trebui sa consultati un dealer. Daca va faceti griji ca ati folosit un tip de lichid de racire gresit, cel mai bine este sa il duceti la un mecanic profesionist, care va scurge si spala sistemul. Antigelul este o substanta periculoasa, deci nu ar trebui sa incercati niciodata acest lucru. Odata golit, acesta poate fi reumplut cu tipul de lichid de racire recomandat la nivelul corect de diluare.

Cum imi verific puterea antigelului?

Puterea antigelului dvs. poate fi masurata folosind un hidrometru sau un refractometru. Hidrometrele sunt mai usor de utilizat, dar pot fi mai putin precise. Majoritatea servicurilor auto ar trebui sa aiba aceste instrumente si sa poata sa va verifice.

Vreau sa inlocuiesc sau sa completez lichidul de racire. Ce ar trebui sa folosesc?

Pentru inlocuire sau completare antigel, ar trebui sa utilizati produsul recomandat de producatorul vehiculului sau unul care indeplineste specificatiile stabilite de acestia.

Este important ca atunci cand utilizati concentrat sa va asigurati ca este diluat la amestecul corect cu apa de buna calitate. De asemenea, trebuie sa asteptati pana cand motorul este rece inainte de a completa.

Se formeaza namol atunci cand se amesteca diferite tipuri de lichid de racire?

Agentii de racire de buna calitate nu ar trebui sa formeze namol chiar si atunci cand sunt amestecate diferite tipuri. Problemele cu namolul tind sa apara cu lichide de racire de calitate mai slaba sau folosirea apei foarte dure (sau ambele).

Cu toate acestea, ar trebui sa evitati amestecarea diferitelor tipuri de lichid de racire, deoarece ar putea face inhibitorii de coroziune mai putin eficienti.

Manualul masinii spune ca ar trebui sa le folosesc antigel scump – pot folosi ceva mai ieftin?

Pentru majoritatea oamenilor, o masina este o investitie mare. In comparatie, pretul chiar si al celui mai scump antigel sau lichid de racire este relativ minor. Achizitionarea unui antigel sau lichid de racire de buna calitate va ajuta la protejarea investitiei.

Utilizarea unui produs mai ieftin si inferior ar putea duce la deteriorarea costisitoare a sistemului de racire sau a motorului si se va dovedi a fi o economie falsa pe termen lung.

In timp ce vehiculul este in garantie, ar trebui sa utilizati numai lichidele recomandate de producatorii de vehicule.

Cand nu sunteti in garantie, utilizati un antigel sau un lichid de racire care indeplineste aceleasi specificatii si reinnoiti-le la perioadele recomandate.

Albastru si roz

Antigelul de pe piata are diverse culori. Este bine de stiut ca nuantele de antigel NU ar trebui amestecate.Magazinul online Metalochimice.ro are doua produse antigel, la preturi foarte avantajoase:

antigel albastru
antigel albastru

Antigelul tip G11 de culoare albastra si Antigelul G12 de culoare roz ambele de la Careus.

 Antigelul tip G11 albastru, 1kg sub forma concentrata este un lichid vascos, pe baza de apa cu continut de solventi si aditivi non-toxici care permit un punct de congelare pana la maximum -30°C (diluat). In compozitia lui, se mai afla si inhibitori de coroziune pe baza de fosfati si silicati, agenti care impiedica oxidarea circuitului de racire si previn dilatarea antigelului in cazul in care temperatura de afara scade sub nivelul de inghet al antigelului, prevenind spargerea radiatorului. Antigelul se poate utiliza concentrat sau diluat cu apa demineralizata sau distilata.

Punct congelare solutie concentrata: -12°C
Punct congelare solutie diluata: -30°C

antigel rosu
antigel roz

Antigelul G12 de culoare roz de la Careus in cantitate de 1 litru este un lichid concentrat, cu continut calitativ de aditivi, agenti antioxidare, solventi, inhibitori de coroziune pe baza de silicati si fosfati. Antigelul G12 roz de 1l este folositor masinii indiferent ca aceasta functioneaza pe benzina sau motorina. Impiedica gheata sa se formeze in radiator, previne oxidarea circuitului inchis de racire si nu permite dilatarea solutiei in cazul in care temperatura exterioara scade sub -30°C (antigelul G12 de culoare roz poate fi diluat cu apa demineralizata sau apa distilata pastrandu-si punctul de inghet la -30°C).

Lucruri de care trebuie sa tii cont cand alegi un antigel

In general, in comert, antigelul se gaseste sub forma concentrata, iar la introducerea acestuia in sistemul de racire el trebuie diluat cu apa distilata, in diverse proportii, in functie de cerintele producatorului.

Pe langa transferul de caldura pe care il realizeaza, antigelul are si rol antidepunere, astfel evitandu-se formatiunile de calcar sau de alta natura care ar putea reduce semnificativ transferul termic.

Un lucru de care orice sofer ar trebui sa tina cont atunci cand achizitioneaza un antigel este compatibilitatea cu materialele din care este fabricat motorul. Asa cum uleiul trebuie sa satisfaca anumite cerinte impuse de producator, acelasi lucru se intampla si cu antigelul. In cazul in care veti folosi un lichid de racire neadecvat, motorul ar putea suferi daune iremediabile. De asemenea, un antigel cu substante nepotrivite poate duce la distrugerea circuitului si a pompei.

Antigelul are termen de garantie?

Da, antigelul are termen de garantie, acesta isi pierde proprietatile in 2- 3 ani. Imbatranirea antigelului va duce la o scadere a punctului de inghet, iar pe durate de timp indelungate va produce daune importante.

Niciodata punctul de inghet al unui antigel nu trebuie verificat dupa ce a fost completat in vasul de expansiune, intrucat rezultatul poate fi viciat. De asemenea, nivelul de lichid de racire nu trebuie verificat cu motorul pornit, intrucat exista pericolul unor arsuri grave.

In cazul in care nivelul antigelului din vasul de expansiune scade vizibil, verificati intreg circuitul. Posibilele etansari incorecte sau fisuri ale conductelor pot avea efecte nefaste asupra motorului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *